2014年3月6日星期四

Aku sebatang pen

        Aku sebuah pen.Nama aku PILOT.Aku dilahirkan di sebuah kilang yang terletak di Seremban.Aku berwarna ungu.
        Setelah siap dipasang,aku dan rakan-rakan dihantar ke kedai alat tulis.Kedai alat tulis ini terletak di Melaka.Aku disusun sebaris dengan rakan-rakanku yang lain.Tauke kedai merelakan tanda harga pada badan aku.
        Pada suatu hari,seorang pemuda datang ke kadar untuk membeli pen.Pemuda itu bernama Jia Li.Jia Li membeli aku kerana tertarik dengan warna aku yang cantik.
        Aku terus dibawa pulang ke rumah tuan aku.Jia Li membawa aku ke sekolah pada setiap hari.Kawan-kawannya memuji kecantikan aku.Pada waktu petang,Jia Li juga pakai aku di sekolah.
        Jia Li menjaga aku dengan baik.Dia selalu membersihkan badan aku apabila badan aku kotor.Aku berasa bertuan kerana menounyai tuan  yang baik seperti Jia Li.



4 条评论: